خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان

6,000 تومان

78 بازدید   2 خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

توضیحات محصول

 

خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان در ۱۱۰ صفحه با فرمت docx خدمت شما تقدیم می گردد.

تاریخچه
تحول سازمانی که نوعی استراتژی بهسازی است از اواخر دهه ۱۹۵۰ و اواخر دهه ۱۹۶۰ مطرح شد ؛ و بر اساس آن پویایی گروه تئوری و عمل مرتبط با تغییر مواردی استوار است. کاربرد و حاصل علوم که تحول سازمانی از آنها نشأت می گیرند. برای بهبود سازگاری و تطبیق بین افراد و سازمان، ‌بین سازمان و محیط و میان عناصر و اجزای سازمانی نظیر استراتژی، ساختار و فرآیندها، رهنمودهایی ارائه می‏دهد که این رهنمودها از طریق برنامه‏ها و فعالیت‏های ایجاد تغییر که هدف آن رفع مشکل در شرایط خاص و مشکل ساز است اجرا می‏شود.
تحول سازمانی نوعی استراتژی بهسازی سازمان است که در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶ مطرح شد. اساس آن بر بینش ها و آگاهی های حاصله از پویایی های گروهی و نظریه و عملی مرتبط با تغییر برنامه ریزی شده، استوار است. حوزه تحول سازمان در راه تکاملی خود به چارچوبی منسجم از نظریه ها و کاربردها رسیده است که می تواند بسیاری از مسائل مهم انسانی موجود در سازمان را حل و فصل کند.
تحول سازمانی از سازمانها و همچنین افرادی که درون سازمانها هستند و چگونگی کارکرد آنها بحث می کند. همین طور در زمینه تغییرات برنامه ریزی شده ای که منجر به ترغیب افراد، گروهها و سازمانها به کارکرد بهتر می شود، سخن به میان می آورد.
تعریف تحول سازمان
فرآیندی برنامه ریزی شده و اصولی (نظام‏مند) است که با بهره گیری از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاری کاربردی در سازمان‏ها در پی افزایش اثربخشی فردی و سازمانی است
تعریف تحول سازمان: تحول سازمان فعالیت تا تلاش است ۱) برنامه ریزی شده  ۲) در سراسر سازمان۳) که بوسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و  ۴) اثر بخشی و سلامتی سازمان را از طریق   ۵) برنامه‌های تغییر برنامه‌ریزی شده در فرآیند‌های سازمان با استفاده از علوم رفتاری افزایش میدهد
اهداف تحول سازمان :
۱) افزایش سازگاری بین ساختار، فرآیندها، استراتژی، افراد و فرهنگ سازمان  ۲) ایجاد و توسعه راه‌حل نو و خلاقانه در سازمان ۳) توسعه توانایی نوسازی خویشتن در سازمان (بیره ۱۹۸۰)
علت شکست بیشتر برنامه‌های تحول سازمان: مدیریت عالی نسبت به آنها رفتاری حمایت گرانه ندارد یا اینکه تعهد کمتری در خود احساس می‌کند و یا به علت درگیری با سایر وظایف از آن روی بر می‌‌گرداند
سطوح عمده تحول
۱- تحول تدریجی ۲- تحول پیوسته ۳- تحول گسسته
الف- تحول تدریجی:
این تحول نشان دهنده تغییر نسبتاً ثابت و خطی در محیط است. واکنش مناسب به این تحول، ارتقاء و بهبود تدریجی است .
۲- تحول پیوسته: این تحول شامل تغییریکنواخت و فزاینده در محیط در طی زمان است . واکنش مناسب به این سطح از تحول، اصلاح و بهبود مستمر و پیوسته است. مدیریت کیفیت «دمینگ»، کایزن، مهندسی مجدد (مایکل همر) و … از فنون و رویکردهای مناسب این سطح از تحول اند.
۳- تحول گسسته: این تحول نشان دهنده تغییرات ناگهانی، غیرخطی و عمیق در یک محیط است. این تحول عملکرد را از یک سطح به سطح کاملاً متفاوت و  با لاتر هدایت می کند. این تحولات که اصولاً بنیادین و ریشه ای است «نقطه عطف استراتژیک» یا «چرخش راهبردی» می نامد. این سطح از تحول مستلزم تحول اساسی در محصولات، خدمات ، فرایندها، نظام ها ،‌ساختارا و الگوهاست.
 
فهرست
تاریخچه. ۵
تعریف تحول سازمان. ۵
اهداف تحول سازمان : ۶
سطوح عمده تحول. ۶
مجریان تحول سازمانی. ۷
مشارکت عموم سازمان؛ شرط اصلی تحقق تحول سازمان است.. ۸
اهمیت و ضرورت مدیریت تحول. ۸
گام‌های دهگانه برای ایجاد تحول سازمانی. ۹
فرآیند هشت مرحله‌ای تحول. ۱۰
فرآیند هشت مرحله‌ای تحول. ۱۰
چرا سازمان‌ها در ایجاد تحول شکست می‌خورند؟ ۱۲
علل شکست سازمان‌ها در ایجاد تحول. ۱۲
استراتژی‌های تحول در سطح خرد ۱۳
استراتژی‌های ساختاری : ۱۳
استراتژی‌های تکنولوژی : ۱۳
استراتژی‌های رفتاری انسانی. ۱۴
راهبردهای ایجاد تحول در رفتار. ۱۴
چرخه زندگی مقاومت در برابر تحول. ۱۵
شرایط ضروری برای بروز احساس نیاز به تحول. ۱۶
وظایف نظام مدیریت تحول و متولیان آن : ۱۷
ویژگیهای استراتژیک سازمانهای یادگیرنده ۱۸
مهارتهای رهبری.. ۱۸
دو عامل برتر در مهارتهای رهبری.. ۱۸
الگوهای رهبری.. ۱۹
الگوهای رهبری مبتنی بر موقعیت.. ۱۹
الگوهای رهبر/پیروی.. ۱۹
نقشهای مدیر بعنوان عامل تحول. ۲۰
مدیر در نقش کارآفرین. ۲۰
مدیر در نقش کارساز. ۲۱
مدیر در نقش ”ابر رهبر“ ۲۱

  • تعریف سازمان‌های یادگرنده ۲۱

سازمانها و گروههای یادگیرنده (راه آینده) ۲۲
شالوده های هر سازمانهای یادگیرنده ۲۲
سازمان یادگیرنده از سوی گروهی از رهبران خادم بوجود می آید: ۲۲
یادگیری سازمان با انجام دادن وتمرین میسراست.. ۲۲
ویژگیهای پیروان مؤثر. ۲۳
گروههای یادگیرنده ۲۳
مفاهیم پایه ای گروههای یادگیرنده ۲۴
گفت و شنود:ابزار برجستۀ گروههای یادگیرنده ۲۴
اصول سازمان یادگیرنده ۲۶
نتیجه گیری کلی: ۲۶
توانمندسازی.. ۲۷
تعریف فرآیندهای توانمند سازی.. ۲۷
ماهیت تغییر سازمانی: ۲۸
استراتژی تغییر تکنولوژی.. ۲۹
استراتژی تغییر ساختاری.. ۳۰
استراتژی تغییر وظایف و کارکردها ۳۰
استراتژی تغییر نیروی انسانی : ۳۱
سطح اول: تغییر دانش.. ۳۲
سطح دوم: تغییر نگرش.. ۳۲
سطح سوم: تغییر رفتار فردی.. ۳۲
سطح چهارم: تغییر رفتار گروهی. ۳۳
نحوه اعمال تغییر در سطوح چهارگانه. ۳۳
نگرش تلفیقی به استراتژیهای تحول. ۳۴
رویه‌های اعمال قدرت در تغییر و تحول. ۳۴
رویه‌های اعمال قدرت در تغییر و تحول. ۳۵
مقاومت در برابر تغییر. ۳۷
فرهنگ و تحول. ۴۴
مدیر ،عامل تحول. ۴۷
چالشهای جدید فراروی سازمانهای آینده ۴۸
نتیجه گیری: ۵۰
مدیریت ‌تحول و آینده آن. ۵۱
نوع دوم:مدیریت تحول تکاملی یا تدریجی. ۵۲
نظارت بر اجرای برنامه‌های تحول. ۵۲
سنجش عملکرد در مدیریت تحول. ۵۳
الگوی امتیازدهی متوازن. ۵۴
برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: ۵۵
بهبود کارکرد افراد، گروهها و سازمان. ۵۵
تغییر برنامه ریزی شده ۵۶
تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره ۵۷
تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. ۵۸
عاملان تغییر و مقاومت در برابر تغییر. ۵۸
تحول سازمانی: ۶۰
اهداف تحول سازمانی : ۶۰
هدایت فرایند تحول سازمانی : ۶۱
ضرورت تحول سازمانی : ۶۱
نتیجه گیری : ۶۱
انگیزه های تغییر ساختار سازمانی : ۶۲
جمع بندی ونتیجه گیری : ۶۷
مدیریت تغییر. ۶۸
الف. ماشه‌های برونی تغییر سازمانی عبارتند از: ۷۶
ب. ماشه‌های درونی تغییر سازمانی عبارتند از: ۷۶
کانون‌های تغییر. ۷۸
سه استراتژی رهبری تغییر. ۸۰
این استراتژی برای رهبری تغییر هنگام رشد، تغییر سریع و رقابت شدید اثربخش است. مدیریت تحول سازمانی چیست؟ ۸۱
مفاهیم مدیریتی. ۸۱
برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: ۸۲
تغییر برنامه ریزی شده ۸۳
تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره ۸۴
تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. ۸۴
مدل اقدام پژوهی. ۸۵
فرآیند تغییر چیست.. ۸۵
جاده تغییر. ۸۶
معیارهای اجرای تغییر. ۸۷
چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم. ۸۸

  • مدل اقدام پژوهی.. ۱۰۷
  • • تغییرات برنامه ریزی شده‏ ۱۰۸
  • تعاریف تحول در سازمان. ۱۰۸
  • فرهنگ سازمانی ؛ اصل اولیه در تحول سازمانی.. ۱۰۹
  • پنج گامی که روی مدیریت تغییر تاثیر می گذارد. ۱۰۹

منابع. ۱۱۱

دیدگاهها

0.0
0
0
0
0
0

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: sara
  • فروشنده: سارا رحیمی
  • آدرس:
  • امتیازی ثبت نشده است!

این فایل با شناسه انحصاری 14652 در پایگاه رسمی فروش فایل فاپول ثبت شده است. کلیه حقوق مادی و معنوی با استناد به مجوز نشر بر خط فاپول به شماره 4032 نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشر محفوظ می باشد و هر گونه کپی برداری و یا بازنشر آن به هر نحو ، پیگرد قانونی و شکایت رسمی فاپول را به عنوان نماینده ناشر در پی خواهد داشت.

خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان
خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان

6,000 تومان

6,000 تومان

78 بازدید   2 خرید موفق
شناسه: 14652 دسته بندی: برچسب ها: , , ,
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
ناشر
sara
@ سارا رحیمی
همکاری در فروش

فاپول
بازیابی رمز