ناسا چهار طرح پیشنهادی برای اکتشاف منظومه شمسی را اعلام کرد

ناسا چهار طرح پیشنهادی برای اکتشاف منظومه شمسی را اعلام کرد

ناسا چهار طرح پیشنهادی برای انجام مأموریت های علمی تحت برنامه دیسکاوری را اعلام و چهار تیم را مأمور توسعه و به بلوغ رساندن آنها کرد. ناسا چندین میلیون دلار بودجه به هر کدام از تیم ها اختصاص داده و پس از 9 ماه با بررسی عملکرد آنها، در مورد عملی شدن پروژه ها تصمیم گیری خواهد کرد.
این مأموریت ها شامل مطالعه سیاره زهره، تریتون (قمر نپتون) و آیو (قمر مشتری) شده و تیم هایی از مرکز پروازهای فضایی گادرد (Goddard Space Flight Center)، آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins’ Applied Physics Laboratory) و آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) روی آنها فعالیت خواهند کرد. ناسا به هر کدام از تیم ها 3 میلیون دلار بودجه داده تا با جدیت بیشتری کار کنند.
جزئیات این چهار پروژه را در ادامه ملاحظه می کنید:
زهره، یکی از مقاصد احتمالی ناسا در برنامه دیسکاوری

زهره، یکی از مقاصد احتمالی ناسا در برنامه دیسکاوری

VERITAS
تمرکز این طرح مطالعه سطح سیاره زهره و جمع آوری اطلاعات در مورد علت تفاوت های این سیاره با زمین خواهد بود.
+DAVINCI
این پروژه نیز در مورد مطالعه سیاره زهره بوده ولی تمرکز آن روی گازهای اطراف این سیاره است. یکی از مأموریت های احتمالی این پروژه ارسال کاوشگر به عمق جو سیاره زهره خواهد بود تا از نحوه تغییرات اتمسفر این سیاره و احتمال وجود اقیانوس در آن باخبر شد.
IVO
این پروژه به مطالعه قمر مشتری و یکی از فعال ترین اجرام منظومه شمسی از نظر زمین شناختی یعنی آیو (Io) اختصاص یافته است. در این مأموریت فعالیت های آتشفشانی گسترده این قمر از نزدیک مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و دانش بشر از ساختار این قمر افزایش خواهد یافت.
Trident
این طرح به مطالعه بزرگ ترین ماه طبیعی مشتری یعنی تریتون (Triton) اختصاص دارد. کاوشگر این مأموریت با عبور از نزدیکی تریتون از سطح آن نقشه برداری کرده و به دنبال آثاری از وجود اقیانوس در زیر سطح آن خواهد گشت.
ناسا پس از گذشت نه ماه گزارش هر چهار تیم را ارزیابی کرده و حداکثر دو طرح را برای توسعه بیشتر انتخاب می کند.
برنامه دیسکاوری (Discovery Program) ناسا مجموعه ای از برنامه های کم هزینه را شامل شده و تمرکز اصلی آن انجام مأموریت های علمی و فضایی برای کاوش منظومه شمسی است.
منبع: Slash Gear ، ورج

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه