تعداد کاربران واتساپ به ۲ میلیارد نفر رسید

تعداد کاربران واتساپ به ۲ میلیارد نفر رسید

شرکت واتساپ با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که پیام‌رسان واتساپ حالا دو میلیارد کاربر از سراسر جهان دارد.
شرکت واتساپ ضمن اشاره به دو میلیاردی شدن پیام‌رسانش، به اهمیت رمزگذاری پیام های کاربران اشاره کرد که البته با نگرانی قانونگذاران دنیا همراه بوده است. دولت ها می گویند این اقدام باعث می شود تا نتوان به پیام های کاربران در مواقع حساس مثل اقدامات تروریستی، کودک آزاری و دیگر جرایم سنگین دسترسی یافت.
واتساپ
«ویل کاثکارت» (Will Cathcart) مدیرعامل پیام رسان مورد بحث در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که این شرکت برنامه ای برای غیرفعال کردن رمزگذاری پیام های کاربران ندارد:
«در تمام طول تاریخ انسان ها این حق را داشته اند تا به طور خصوصی با هم ارتباط برقرار کنند و به عقیده ما این حق نباید در جامعه مدرن از بین برود.»
البته وی افزود که در صورت لزوم، متادیتا (metadata) را در اختیار پلیس قرار خواهد داد.
کاثکارت در ادامه صحبت های خو گفت که این شرکت قصد دارد همانند آنچه مارک زاکربرگ سال گذشته اعلام کرد، واتساپ را با دیگر پیام رسان های فیسبوک ادغام کند. البته وی اعتراف کرد که ادغام مسنجرها محدودیت هایی را در پی خواهد داشت و ممکن است برخی قابلیت های مسنجر در واتساپ قابل استفاده نباشند.
پیام‌رسان واتس‌اَپ که توسط اکثر کاربران ایرانی واتساپ تلفظ می شود، از باگ ها و آسیب پذیری های متعددی در چند سال گذشته رنج برده است. نفوذ به گوشی مقامات دولتی 20 کشور دنیا، سرقت فایل های گوشی با ارسال گیف مخرب و از کار انداختن اپ اعضای گروه و تغییر پیام ها در نسخه دسکتاپ، تنها چند مورد از آسیب پذیری های این پیام رسان هستند.
چند روز قبل ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به کاربران توصیه کرد تا فیسبوک را پاک کنند و امنیت ضعیف واتساپ را به سخره گرفت.

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه