انواع هدف در تبلیغات

انواع هدف در تبلیغات

زمانی که صحبت از تبلیغات و کمپین تبلیغاتی می شود یکی از موضوعات مم که در خصوص آن صحبت می شود، هدف تبلیغات است. هدف در تبلیغات را می توان به طور کلی به ۳ قسمت اصلی تقسیم کرد که دراین مطلب در خصوص این ۳ نوع هدف صحبت می کنیم. هدف اول: تبلیغات برای معرفی

زمانی که شرکتی تازه تاسیس شده و یا محصولی جدید را می خواهد به بازار معرفی کند، هدفش از تبلیغات معرفی است.

در این هدف، یعنی زمانی که قرار است محصول یا سازمانی معرفی شود، نیاز است تا اطلاعات مناسبی را به مخاطب هدف ارائه کرد تا مخاطب با محصول یا سازمان اشنا شود. لذا انتخاب رسانه تبلیغاتی در این هدف مهم است.

شما نمی توانید از رسانه ای استفاده کنید که مشتری زمان بسیار کوتاهی را صرف دیدن آن می کند. شاید دیده باشید بیلبوردها و استرابوردهایی را که تمام آن پر شده از متن و در متن ها قصد معرفی یک رویداد یا محصول و سازمانی خاص را دارند.

این نوع تبلیغات معمولا توسط مشتری دیده نمی شود. مگر اینکه با ظرافت خاص و بصورت دوره ای این محتوای تبلیغاتی ارائه شود.

 

هدف دوم: ترغیب

یکی دیگر از هدف های تبلیغات ترغیب افراد برای خرید یا مشاهده سازمان و محصولات است، شاید بتوان بهتر گفت که می خواهیم مشتری را به عملی مانند خرید دعوت کنیم. در این سبک تبلیغ می توان از رسانه های مختلف استفاده کرد. البته در این هدف نیز داشتن یک پیام جذاب و حرفه ای و همچنین گرافیک خلاقانه به دستیابی به هدف تبلیغاتی کمک فراوانی می کند.

 

هدف سوم: یادآوری

بسیاری از برند ها در جامعه شناخته شده اند و محصولات آنها مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد. این برند ها برای اینکه گهکاهی درذهن مشتری یک یادآوری داشته باشند اقدام به تبلیغات می کنند تا به مشتری بگویند که ما هستیم.

 

با توجه به متن فوق می توان گفت که بسته به هدف تبلیغاتی که در پیش رو داریم محتوا و نوع رسانه متفاوت می شود و هر کدام از این اهداف لازمه برنامه جداگانه برای موفقیت در تبلیغات است.

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه